اخبار خودرو سایپا

فولکس می گوید برند لامبورگینی فروشی نیست

000305 Lamborghini

[ad_1]

به گزارش سایپانیوز، 9.2 میلیون دلار برای خرید برند لامبورگینی به گروه خودروسازی فولکس واگن پیشنهاد شده است که این خودروساز آلمانی نپذیرفته است. خریدار آش را با جایش می خواسته و اگر معامله سر می گرفت، فروش این برند شامل مقر فرماندهی آن در ایتالیا هم می شد.

گروه سرمایه گذاری کوانتوم گروپ آی جی Quantum Group AG پیشنهاد 7.5 میلیارد یورو (معادل 9.2 میلیارد دلار) برای خرید لامبورگینی مطرح کرده بود. این گزاره را اول بار اتوکار Autocar مطرح کرد. فولکس واگن هم اطلاعاتی را منتشر نکرده است که پذیرفته یا آن که هنوز به مذاکره و چکش کاری دارد.

کوانتوم گروپ یک هولدینگ سرمایه گذاری در زوریخ سوئیس است. رابطه ی این هولدینگ با خانواده پورشه در حال زاویه گرفتن است. رئا استارک Rea Stark نمایندگی کوانتوم را در پیشنهاد خرید لامبورگینی برعهده دارد. او یکی از بنیانگذاران «پییش خودرو» Piëch Automotive با آنتوان پییش فرزند فردیناند پییش رئیس گروه خودروسازی فولکس واگن و نبیره ی فردیناند پورشه بزرگ است. با این اوصاف، اتوکار می گوید مشخص نیست نقش آنتوان پییش در این پیشنهاد چیست.

کوانتوم گروپ فقط به نام لامبورگینی یا سهام آن قانع نیست، در این پیشنهاد ساختمان و تأسیسات سانت آگاتا را هم در ایتالیا می خواهد که شامل بخش ورزشی و مسابقه ای این برند هم می شود. البته یک توافقنامه 5 ساله هم با آئودی دارد که بخشی از قطعات مورد نیاز آن برند را هم تأمین کند. به بیان دیگر اگر این معامله جوش بخورد، لامبورگینی می تواند تا ارائه مدل های جدید به مدل های کنونی هم ادامه دهد. بر اساس مستنداتی که اتوکار به دست آورده، کوانتوم گروپ می گوید که می خواهد «در فناوری های قوای محرکه پاک نوآوری ایجاد کند.»

مطلب مرتبط با موضوع :  استفاده نادرست از واژه ها موجب سردرگمی و حس امنیت کاذب می شود

کوانتوم همچنین علاقه دارد که به فناوری های خودروهای برقی آئودی هم دسترسی داشته باشد و به همین دلیل پیشنهاد داده است که یک مرکز نوآوری خودروهای پیشرفته را در آلمان به منظور تکوین و توسعه باتری تأسیس نماید.

الان چند سالی است که زمزمه های فروش لامبورگینی در گروه خودروسازی فولکس واگن به گوش می رسد. با این حال در اواخر سال 2020، هئیت ناظر این گروه خودروسازی رأی به نفروختن برندهای لامبورگینی، بنتلی و دوکاتی داده است. واقعیت این است که دو هندوانه در یک دست کار سختی است چون این گروه خودروسازی همزمان نیاز خیلی شدید به سرمایه گذاری روی فناوری های خودروهای برقی و باتری دارد و از یک سو چون در سبد برندها و محصولاتش مارک های ممتازی دارد که حفظ آنها هم سرمایه گذاری نجومی می طلبد. در همان زمان هم هربرت دییس Herbert Diess گروه گفته بود : «برندها را باید بر اساس الزامات و نیازها جدید سنجید.»

بعد از آن که اتوکار این خبر را منتشر کرد، خبری هم از طرف بلومبرگ و به نقل از سخنگوی گروه فولکس واگن منتشر شد که گفته است،‌ هیچ تغییری در تصمیم هیئت مدیر اتفاق نیفتاده و این گروه قصد فروش هیچیک از برندهای ممتاز خود را ندارد.

کوانتوم گروپ که در زوریخ مستقر است با یک گروه سرمایه گذاری بریتانیایی به نام سنتریکوس اَسِت منجمنت Centricus Asset Management کنسرسیومی تشکیل داده است.

در زمانی که هیئت ناظر گروه به حل و فصل اختلاف بین هربرت دییس و معاونان کارگری در این گروه می پرداختند آب پاکی را روی دست مدیران ارشد این خودروسازی ریختند و گفتند که اصلاً قصد فروش این برندها در کار نیست.

مطلب مرتبط با موضوع :  29 اشتباهی که هزینه های شما را بالا می برد

لامبورگینی متعلق به گروه خودروسازی فولکس واگن است اما این نکته هم شایسته ذکر است که در حقیقت، برند آئودی از گروه خودروسازی فولکس صاحب سهام لامبورگینی است.

سخنگوی آئودی که در حقیقت مالک سهام اکثریت لامبورگینی است گفته است لامبورگینی فروش نیست [حداقل فعلاً]

منابع: اتوکار و بلومبرگ

منبع

نویسنده

حسینی

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *