اخبار خودرو سایپا

میوه شراکت راهبردی هوندا با جنرال موتورز

000207 Honda

[ad_1]

به گزارش سایپانیوز، یکی از این دو خودروی تمام برقی برای برند هوندا و دیگری برای برند لاکچری آن یعنی آکورا روی پلتفرم «معماری برقی» e:Architecture طراحی شده اند و در حقیقت میوه همکاری راهبردی هوندا با شرکت جنرال موتورز آمریکا است. در این شراکت راهبردی، هوندا از باتری اولتیوم Ultium جنرال موتورز استفاده می کند. البته در این خبر صحبتی از قوای محرکه یا قطعات دیگر خودرو نشده است ولی به احتمال زیاد فقط به پک باتری بسنده نخواهد شد.

اوایل امسال [2021] شایع شده بود که جنرال موتورز در کارخانه های خود،‌ محصولات هوندا و آکورا تولید خواهد کرد –به احتمال زیاد در کارخانه مکزیک جنرال موتورز که در شهر راموس آریزپه قرار دارد و فعلاً خودروهای شورولت بلیزر و ایکوئیناکس تولید می کند و دیگری هم برای کارخانه جنرال موتورز در ایالت تنسی در شهر اسپرینگ هیل است که در حال حاضر کادیلاک لیریک تولید می کند.

اخیراً هم در اخبار آمده بود که جنرال موتورز در تنسی کارخانه ی دوم خود را برای تولید باتری لیتیوم آیون به نام آلتیوم را راه اندازی کرده که هم محصولات جنرال موتورز را پشتیبانی می کند و هم برنامه های هوندا را. در آن صورت هوندا برخلاف سایر خودروسازان ژاپنی، با کمترین هزینه و تلاش ممکن، اهداف برقی شدن محصولاتش را پی خواهد گرفت.

البته این واقعیت را نمی توان انکار کرد که در بلندمدت این راهبرد به نفع هوندا نیست و نباید از سایر خودروسازان در این زمینه عقب بماند و با تکیه به خودروسازان دیگر دوران دگردیسی از بنزینی به برقی را پشت سر بگذارد. برای همین است که گام دوم هوندا در نیمه دوم دهه 2020، یعنی از سال 2025 به بعد، معماری برقی یا e:Architectureمعرفی خواهد شد که پلفترمی کاملاً جدید مخصوص خودروهای برقی است و هوندا آن را راهبری خواهد کرد. این پلتفرم به هوندا امکان می دهد که یک سری محصولات جدید را طراحی و عرضه کند. البته این محصولات ابتدا در بازار آمریکای شمالی معرفی می شوند و بعد در بازارهای دیگر گسترش می یابند.

مطلب مرتبط با موضوع :  تاکید وزیر صمت بر تلاش حداکثری برای تحقق شعار سال در صنعت خودرو/ الزام خودروسازان به افزایش تولید و ارتقای کیفی محصولات/ بازدید وزیر صمت از سایپا شاهین

فعلاً در این لحظه، اطلاعات و جزئیات زیادی در باره معماری برقی هوندا منتشر نشده است اما اگر قرار باشد 40 درصد از سهم محصولات و حجم فروش هوندا را تشکیل بدهد، به زودی اطلاعات بیشتری از آن نشر می یابد.

منبع: insideevs.com

[ad_2]

منبع

نویسنده

حسینی

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *